/Fejfájásmentes esték – tippek lefekvésekhez 

Fejfájásmentes esték – tippek lefekvésekhez 

Korábban már foglalkoztunk a reggeli készülődéssel, annak nehézségeivel. Azzal, hogy sokszor milyen nehéz időben elkészülni, s már reggel felfokozott hangulatban indulunk el az óvodába, majd ezután a munkába. Az erről szóló blogbejegyzésünket ITT találjátok.

Most pedig a nehéz reggelek után az esti lefekvéshez készítettünk egy összeállítást:

1. Alakítsatok ki egy rutint 

A rutin ugyanabból a 3-4 tevékenységből álljon minden este. Mindenképp legyen benne olyan rész, amit a gyermeked szívesen csinál. Például vacsora, fürdés, fogmosás után olvassatok el egy mesét együtt, vagy beszéljétek meg a napot, úgy, hogy közben átöleled, összebújtok. 

2. Készíts egy táblát a lefekvéshez

A kisgyermekek jobban megértik a  vizuális jeleket. Készíts egy táblát, ami lépésről lépésre  bemutatja a lefekvés előtt szokásos összes tennivalót. Ehhez nem kell fejlett rajztudással rendelkezned, akár az interneten is találhatsz hozzá ikonokat, de le is fotózhatod gyermekedet a tevékenységek végzése közben. Ezek után csak annyit kell tenned, hogy kiragasztod a táblára. 

3. Legyen beépítve a WC használat 

Ha fölébrednek azért, hogy a mosdóba menjenek, alvásuk nem lesz zavartalan és lehet, hogy még téged is felkeltenek. Ezért mindenképp legyen beépítve az esti rutinba a wc használat.

4. Ha csak lehet, aludjanak a saját ágyukban

Ha eddig együtt aludtunk, itt az ideje, hogy a saját ágyukba szoktassuk gyermekünk. Tegyük ezt úgy, hogy megünnepeljük, hogy már nagyfiú (vagy nagylány) és saját ágyában alszik. Legyen egy alvós játéka, ami megnyugtatja. Arra ügyeljünk, hogy ne adjuk be a derekunk az éjszakai sírások során sem, idővel mindenkinek jobb a külön alvás. 

5. Tanítsd meg neki, mit tegyen, ha felébred éjszaka 

Mond el, te mit teszel, ha felébredsz az éjszaka közepén – hogy alszol vissza mihamarabb. Ha a másik oldalára fordul, átöleli az alvós játékát, a szemét becsukja, hamarosan visszaalszik ő is. Képzelheti magát egy olyan helyre is, ami kellemes emlékeket ébreszt benne, és segít neki az elalvásban. 

6. Ne tévézzen, videójátékozzon, számítógépezzen elalvás előtt 

Legkésőbb az elalvás előtti utolsó 30 percben ne nézzen semmilyen képernyőt gyermekünk. Az elektromos eszközök túlstimulálják a gyermeket, akinek sokkal nehezebb utána az elalvás. A gyerekszobába jobb, ha be sem visszük a kütyüket, de elalvás előtt semmiképp nincs ott a helyük. 

7. A lefekvések történjenek azonos időben

Hétvégén persze minden rutin kicsit lazább, de ne csússzunk órákat a hétköznap kialakított rutinhoz képest. Sőt, az a legjobb, ha ilyenkor is tartjuk magunkat az időbeni lefekvéshez. A rutin akkor lesz rutin, ha minden nap bekövetkezik, még ha módosítunk is rajta itt-ott, ünnepnapokon. 

Remélem, hogy ezek a tippek segítenek nektek egy nyugodt esti légkör kialakításában, s abban, hogy az olvasás természetes része legyen az estéknek. Aki kialakít bármiféle rutint, az nem tudja elképzelni az életét nélküle, aki meg nem, az pedig vágyik rá. Nektek hogyan segítenek a rendszeres tevékenységek a napi ritmusban? 

By | 2016-10-16T22:51:35+00:00 szeptember 28th, 2016|együtt töltött idő, főoldalra, gyermeknevelés, napi rutin|0 Komment

A szerzőről:

Szólj hozzá! Érdekel a véleményed!

Hallottátok? Láttátok? Készségfejlesztő kategóriában az Ország Játéka lett a SzóKiMondóka 2017-ben!

Ezt a versenyt a Játéknet találta ki eredetileg abból a célból, hogy a karácsony előtti vásárlási lázban segítsen a szülőknek eligazodni a hatalmas kínálatban. Több kategóriában lehetett szavazni és egy szakmai zsűri is bírálta a játékokat. Bíztunk ugyan magunkban, de minket is meglepett az első hely, amit elnyertünk a szakmai zsűri döntése alapján.

Az már csak hab a tortán, hogy a közönségszavazatok díját is elhoztuk, ezt nyilván neked is köszönhetjük, hiszen itt is többször hirdettük a versenyt és a linkeket, ahol leadhattad ránk a szavazatodat. Tovább: