A szakértők ezt mondják a SzóKiMondókáról:
,,A kisgyermek számára a játék maga az élet – ha játszva tanítjuk, az életre tanítjuk. A SzóKiMondóka segítségével pedig a legjobb tanítómestertől tanulhat: a szüleitől, akik számára a leghitelesebbek, akiktől a legszívesebben fogadja el a tudást.”
(Vida Ágnes, babapszichológus)
,,Mi, magyarok világszerte híresek vagyunk korai fejlesztő módszereinkről, a legkisebb gyerekhez fordulás szakszerű képességéről, legyen szó akár fizikai, akár szellemi képességeik javításáról. A SzóKiMondóka is jól illeszkedik ebbe a sorba. A korai fejlesztés legjobb eszközeit veti be külföldön élő szülők számára, ahol az idegen nyelvi környezetben kemény kihívás megőrizni, karban tartani és fejleszteni a gyerek magyar anyanyelvét. Játékosan segít, szórakoztat, de közben rendkívül súlyos missziót teljesít: képessé teszi a legkisebb magyarokat a kétnyelvűségre, és az ebből fakadó összes előny maradéktalan élvezetére.”
(Dr. Kumin Ferenc – new yorki főkonzul)
,,Interaktív módon, a szülővel, nagyszülővel együtt játszva gyakorol nagymozgásokat a gyermek, amely alapja a beszédfejlődésnek (mint ahogy minden képesség fejlődésének is.) A kommunikáció, vagyis a környezettel való kapcsolatteremtés akkor lesz jó, ha a gyermek problémamentesen végigmegy a következő fejlődési soron: kúszás-mászás-járás. Ennek a szempontnak is maximálisan eleget tesz a program, hisz 1,5 – 2 éves kortól ajánlják a családoknak.”
(Vanóné Varga Judit, képességfejlesztő pedagógus) Tovább a teljes cikkre
„A SzóKiMondóka egy olyan projekt, ami teljes egészében magában foglalja a manapság legnépszerűbb és leghatékonyabbnak tartott kommunikatív nyelvtanítási módszert, a hagyományos gyakorlati elemekkel ötvözve.”
(Mészáros Mariann, nyelvész) Tovább a teljes cikkre
,,A háztartásokban sugárzott, a háromtól hat éves kort megcélzó, magyar nyelvű gyermekcsatornák többsége operál olyan elemekkel, amelyek pszichés problémákat és alvászavarokat eredményeznek. A SzóKiMondóka ebben is hiánypótló szerepet tölt be, mivel nem tartalmaz sem agresszív vagy sokkoló képeket.
A SzóKiMondóka szereplői gyerekek, akiket mindennapi tevékenységeik közben látunk, amint esznek, isznak, nevetnek, játszanak vagy éppen ismerkednek a világgal. Ezeket a pillanatokat „állítjuk meg” és ezekhez társítjuk a szóképeket. A SzóKiMondóka tökéletesen leköti a korosztály figyelmét és szórakoztatva tanítja őket. Tartalmaz az egyes fogalmakhoz társított mondókákat, dalokat, amelyeket immár értelmezni is megtanul a gyermek.”
(Goda Krisztina, filmrendező)
,,ma is azt szeretnénk, hogy gyermekeink sikerrel járják majd a saját útjukat, legyenek felkészültek, bízzanak önmagukban és a környezetükben. Szinte pszichológiai közhely, hogy ennek az emberformálásnak a család maradt az elsődleges és legfontosabb műhelye. A SzóKiMondóka program ehhez a korai fejlesztéshez kíván kreatív, újszerű, szakmailag megalapozott, művészi színvonalon elkészített segítséget adni.”
(Dr. Harday Silvia pszichológus) Tovább a teljes cikkre
,,A nyelvi, vizuális és zenei kreativitás beillesztésének természetessége a hétköznapi tevékenységek közé akkor a leghatékonyabb és a leghitelesebb, ha egészen korán, már a gyermekek első éveiben alkalmazzuk. A világ minél pontosabb megismerésének alapja a többcsatornás megértés – a ritmus, a színek, a hangok, a szavak és a mondatok összefüggő szerkezetté integrálása az életkori sajátosságok alapján folyamatosan fejleszthető képesség. Az ehhez tartozó “módszerek” és “eszközök”, amelyekkel a gyermek találkozik, a legmeghatározóbb lehetőségek tárháza, ahonnan a későbbiekben is képes lesz felépíteni és kialakítani saját, egyedi “módszereit” az őt körülvevő világban való eligazodáshoz és annak leírásához. A SzóKiMondóka fejlesztő csomag azért különleges és rendkívül hatékony, mert nemcsak az egynyelvű, de a többnyelvű gyermekek számára is megkönnyíti az anyanyelv(ek) játékos, de biztonságos elsajátítását. Ráadásul mindezt úgy, hogy optimális módon kitölti a gyermek és a szülő közti nyelvi teret érzelmi és esztétikai elemekkel, amelynek következtében az anyanyelv, mint játékos eszköz válik teremtő lehetőséggé mindkét fél számára. Valójában nem elég egy nyelv tökéletes használata, az is ugyanolyan fontos, hogy gyermekeink szeretik-e azt a nyelvi teret, azt a nyelvet, amelyen a világ megszólítja őket. Szeretnek-e majd egy egész életen át “szókimondókázni” a környezetükkel, a tárgyakkal és a társaikkal, akikkel a közössége(ke)t megalkotják. Nem mindegy, hogy milyen minőségű ez a közösség, milyen hatékony a nyelvi tér és milyen érzelmi színezetűek az emberi kapcsolataink. A SzóKiMondóka csomag és fejlesztőprogram komplexitásával garantálja az örömteli kommunikáció, majd később az olvasás varázsának megteremthetőségét egy esetlegesen kevésbé tökéletes világban is.”
(Tímea Zsédely, PhD – pszichológus, nyelvész – New York, USA)
,,Az elégedett és harmonikus élet nyitja a tanulás és az öröm összekapcsolása, ennek a tökéletes példája a SzóKiMondóka”
(Bódi Helga, pszichológus)
Ma kipróbáltuk a gyerekekkel a játék egy kis szeletét :), a könyvvel együtt. A tevékenység egész folyamatát nem írom le, csak amelyek a társashoz kapcsolódott: Először a gyerekekkel a kártyalapokkal ismerkedtünk, természetesen a betűk nélkül (arról is volt szó), majd a könyv mesélése közben figyelniük kellett azokra az elhangzó szavakra, melyeket a kártyalapok mutattak, valamint amelyeket a könyv fejezete tartalmazott …ahogyan meghallották a történetben elrejtett szavakat, akkor az aktuális kártyára kellett mutatni. Nos nem mutatták, azonnal „rácsaptak” 🙂 ….a siker és a nevetés nem maradt el. Mondókával, énekkel, játékokkal folytattuk, majd a dvd-ből látott Kelj fel Jancsi léggömb játék zárta a tevékenységünket és aratta a sikert. Köszönjük szépen, igyekszünk még hasonló tevékenységet tartani. Köszönöm a gyerekek nevében is!
(Nótinné Csikós Marianna, ovoneni.blog.hu)