/Általános Szerződési Feltételek
Általános Szerződési Feltételek 2018-05-25T16:50:06+00:00

Általános szerződési feltételek (ÁSZF)

A jelen ÁSZF a www.szokimondoka.hu címen elérhető, a TreeFa World Productions Kft. (2143 Kistracsa, Eperjesi út 42/2., képviseli: Miller-Ferjentsik Viola és Scott Miller, a továbbiakban: „Szolgáltató”) által üzemeltetett weboldalon („Weboldal”) keresztül nyújtott szolgáltatások („Szolgáltatás”) igénybevételének feltételeit tartalmazza.

A jelen ÁSZF hatálya kiterjed valamennyi, a Szolgáltatást igénybe evő felhasználóra. A Felhasználók a Szolgáltatás igénybe vételének megkezdésével, valamint a regisztrációval fogadják el az ÁSZF-t.

A Szolgáltató jogosult az ÁSZF előírásait egyoldalúan – a vonatkozó jogszabályok által biztosított keretek között – módosítani. A módosításokról a Szolgáltató a Weboldalon rövid felhívás útján értesíti a Felhasználókat, a jelentősebb változásokról pedig e-mail-ben tájékoztatja a regisztrált Felhasználókat. Amennyiben a Felhasználó a tájékoztatást követően továbbra is igénybe veszi a Szolgáltatást, az az ÁSZF módosított rendelkezései elfogadásának minősül.

A Weboldal egészében és részleteiben egyaránt szerzői jogi védelem alatt áll, és valamennyi szerzői vagyoni jog, valamint az adatbázis előállítóját megillető jogok a Szolgáltatót illetik meg. Ennek megfelelően a Weboldal, illetve a Szolgáltatások egészének és egyes részeinek valamennyi felhasználásához (a Weboldal képernyőn történő megjelenítésén és az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen, továbbá a magáncélú másoláson kívül) a Szolgáltató előzetes, írásbeli engedélye szükséges.

A Szolgáltatás keretében a Felhasználók megvásárolhatják a Weboldalon megjelölt termékeket a webáruházban és hozzászólhatnak a fórum témáihoz.

  1. A Webáruházra vonatkozó vásárlási feltételek
  1. A szerződés megkötése, a megrendelés és a visszaigazolás:
  1. A termék kiválasztása:

A vásárlónak lehetősége van választani, illetve rendelni a webáruház termékei közül. A vásárló a kiválasztott termékre kattintva megtekintheti annak bővebb ismertetőjét, lényeges jellemzőit. A Szolgáltató mindent megtesz azért, hogy az oldalain megjelenő adatok a lehető legpontosabbak legyenek, a termékek mellett feltüntetett képek illusztrációk, minden esetben a termékismertető tartalmazza a termék jellemzőit. Vásárlási szándéka esetén a vásárló a megvásárolni kívánt terméket a „Kosárba” gomb megnyomásával egy virtuális kosárba helyezi. A Kosár „Megtekintés” gombjára kattintva megtalálja a vásárlás során kosárba helyezett termékeket, valamint a számla végösszegét és a szállítási költséget. Itt a vásárló leellenőrizheti rendelése helyességét, különös tekintettel az árakra és a mennyiségekre, melyeket igény szerint módosíthat, javíthat is. A kosár automatikusan kiszámítja a rendelés végösszegét.

  1.  A rendelés elküldése

Ha a vásárló megfelelőnek tartja a kosárban elhelyezett termékek mennyiségét, leellenőrizte a végösszeget, és úgy döntött, hogy meg szeretné vásárolni őket, akkor a „Pénztár” gombra történő kattintást követően. Lehetősége van kiválasztani, hogy már regisztrált vásárlóként szeretne-e belépni, új vásárlóként akar regisztrálni, esetleg regisztráció nélkül akar vásárolni.

Ha a vásárló korábban már vásárolt a Szolgáltató webáruházában, úgy a korábbi regisztráció során megadott e-mail címét és jelszavát szükséges megadnia. Ha a vásárló új vásárlóként szeretne regisztrálni, akkor azt az ott megjelölt adatok megadásával teheti meg, amelyeket a rendszer eltárol, és a legközelebbi vásárlás alkalmával már csak be kell jelentkeznie. Regisztráció nélküli vásárlás esetén a számlázási és szállítási cím megadása szükséges.

A következő lépésben a vásárló szállítási módot (belföldi szállítás esetén: személyes átvétel, átvétel GLS csomagponton vagy futárszolgálat által; külföldi szállítás esetén: postai küldemény, vagy GLS futárszolgálat), valamint a fizetési módot (utánvét, banki átutalás, Paypal, készpénz) választhatja ki. A megrendelés a „Megrendelés” gombra kattintással küldhető el a Szolgáltatónak, a megrendelés elküldése a vásárló ajánlatának minősül. A vásárló „Megrendelés” gombra kattintva elismeri és tudomásul veszi, hogy nyilatkozata fizetési kötelezettséget von maga után, kijelenti, hogy a jelen ÁSZF-ben szereplő feltételeket megismerte és megértette, valamint szavatolja, hogy 18 éves elmúlt. A Szolgáltató nem köt szerződést kiskorúakkal, így a szerződés érvényesen kizárólag nagykorú vásárlókkal jön létre.

  1. Árak

A Weboldalon a termékek mellett feltüntetett árak a rendelés időpontjában érvényes listaárak. Az árak forintban értendők és minden esetben bruttó árak, a mindenkori ÁFÁ-t tartalmazzák, azonban nem tartalmazzák a szállítási költséget. A szállítási költség a pénztár folyamat során a megrendelés véglegesítése előtt, valamint a jelen ÁSZF-ben is megtalálható. Amennyiben a webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, a Szolgáltató fenntartja a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosít6ása után a Szolgáltató azonnal tájékoztatja a vevőt az új adatokról. A vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetősége van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.

  1. A rendelések feldolgozása

A rendelések feldolgozása 24 órán belül megtörténik.

  1. Adatbeviteli hibák javításának lehetősége

Az adatbeviteli hibák javítására a „Megrendelés” gomb megnyomása előtt van lehetősége.

  1. Visszaigazolás

A Szolgáltató minden rendelésről e-mailes visszajelzést küld. Ez azt jelenti, hogy a rendelés feladását követően a vásárló egy automatikus e-mailt kap a rendelés beérkezéséről és (később) egyet a várható szállítási időpontról. Abban az esetben, ha a Szolgáltató visszaigazolása – amely tartalmazza a megrendelés adatait – legkésőbb a megrendelés elküldésétől számított 48 órán belül nem érkezik meg a vásárlóhoz, akkor a vásárló az ajánlati kötöttség alól mentesül. A szerződés nyelve magyar, a megrendelés interneten megkötött, de nem írásba foglalt szerződésnek minősül, amelynek tartalma iktatásra, archiválásra kerül, és utólagosan hozzáférhető. Az iktatási szám a megrendelés azonosítószáma.

  1. Megrendelés módosítása

A visszaigazolást követően a vásárló a vasarlas@szokimondoka.hu címre küldött levélben módosíthatja a rendelést, a rendelés a Szolgáltató visszaigazolását követően módosul, amennyiben a visszaigazolásban a módosított adatok szerepelnek.

  1. A szerződés teljesítése, fizetés és szállítás
  1. Fizetési feltételek

A webáruházban lehetőség van banki átutalásra, bankkártyás fizetésre, utánvéttel és Pay Pal-lal történő fizetésre. Utóbbi esetén a teljes vételárat szállítási költséggel együtt a küldemény átvételekor kell kifizetni készpénzben a küldemény kézbesítőjének.

  1. Szállítás

A küldemények kézbesítése, szállítása futárszolgálattal (Név: GLS Futárszolgálat; Cím: 2351 Alsónémedi, GLS Európa u. 2., Email: info@gls-hungary.com, Telefonszám: Telefon: +36 1 802 0265), vagy postai küldeményként történik. A termék szállítási idejét a webáruház ismerteti a pénztár folyamat során, valamint a visszaigazoló e-mail is tartalmazza. A szállítás időpontjáról a vásárló egyeztethet a Szolgáltató munkatársaival a www.szokimondoka.hu című honlapon található telefonszámon.

Szállítási módok:

Belföld: Személyes átvétel (2133 Sződliget, Petőfi Sándor u. 9.), házhozszállítás GLS futárszolgálattal , átvétel GLS csomagponton

Kiszállítási idő: A megrendeléstől számított 4-5 nap

Szállítási díjak: Futárral történő kézbesítés esetén a szállítási költség bruttó 990 Ft, az utánvét díja bruttó 190 Ft. GLS csomagpontra történő átvétel esetén a szállítási költség bruttó 890 Ft.

Külföld: Európai Unió egész területe, USA

Szállítás: Csomagszállítást Európai Unió egész területén a GLS teljesíti, szállítási költsége zónánként változó. Az USA egész területen a csomagszállítást a United States Postal Service végzi, melynek szállítási költsége bruttó 2490 Ft.

Kiszállítási idő: A megrendeléstől számított 5-6 nap

3.  A szállítástól elállás

Ha a Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott áru nem áll rendelkezésére, erről a vásárlót haladéktalanul tájékoztatja és az esetlegesen interneten keresztül már kifizetett vételárat legkésőbb a tájékoztatás megküldését követő 14 napon belül visszautalja. A visszautalással kapcsolatban a vásárlót semmilyen többletköltség nem terheli.

III.       A szerződéskötés feltételeire vonatkozó tájékoztatás

  1. Elállási jog

A vásárló a termék átvételétől (vagy több termék esetében az utolsó termék átvételétől), vagy szolgáltatás teljesítésére irányuló szerződés esetén a szerződés megkötésétől számított 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a szerződéstől. Az átvétel időpontját a vásárló köteles igazolni (például a futártól kapott nyugtával, személyes átvétel esetén számlával stb.). Hasonlóképpen, ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, a vásárló jogosult 14 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést. A vásárló az elállási/felmondási jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozatának, vagy a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 2. számú mellékletében található nyilatkozat mintának a Szolgáltató részére történő elküldésével gyakorolhatja. A Szolgáltató erre alkalmas elérhetőségei a Weboldal Vevőszolgálat pontjában találhatóak. A vásárló határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát a Szolgáltatónak.

Az elállás/felmondás joghatásai

Ha a vásárló eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Szolgáltató visszatéríti a vásárló által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a termék vásárlóhoz történő szállításának költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a vásárló a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos szállítási módtól eltérő szállítási módot választott.) A visszatérítés során a Szolgáltató az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha a vásárló más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a vásárlót semmilyen többletköltség nem terheli. A visszatérítést a Szolgáltató jogosult mindaddig visszatartani (akár a fenti 14 napon túl is), amíg az érintett termék nem érkezett vissza hozzá, vagy a vásárló hitelt érdemlően nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

A vásárló köteles az elállással érintett terméket a Szolgáltató által megadott postacímre indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a vásárló a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket. A termék visszaküldésének költségét a vásárló viseli. Utánvéttel visszaküldött csomag átvételétre a Szolgáltatónak nincs lehetősége. A terméket a Szolgáltató csak eredeti állapotában és csomagolásában, hiánytalan átvételkori mennyiségi, minőségi állapotában veszi vissza. A vásárló kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

Ha a vásárló kérte, hogy a felmondási határidőn belül kezdődjön meg a szolgáltatás teljesítése, felmondása esetén a vásárló köteles megtéríteni a Szolgáltató számára a szerződés megszűnésének időpontjáig arányosan teljesített szolgáltatásért járó összeget. Hasonlóképpen a Szolgáltató visszatéríti a vásárló által nyújtott ellenszolgáltatás azon részét, amely meghaladja az általa nyújtott szolgáltatás ellenértékét.

A vásárló a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 29. §-ában felsorolt esetekben nem gyakorolhatja elállási és felmondási jogát.

A vásárló a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is jogosult a szerződéstől a fent hivatkozott egyértelmű nyilatkozat megküldésével elállni. Ez esetben a Szolgáltató az elállási nyilatkozat átvételét követő 14 napon belül köteles a vásárló által már esetlegesen teljesített ellenértéket visszatéríteni.

2. Kellékszavatosság

A vásárló a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint. A vásárló – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a vásárló a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat, ha a kijavítást vagy kicserélést a Szolgáltató nem vállalta, nem tudta elvégezni vagy ha a vásárló kijavításhoz, kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. A vásárló a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet az áttérés költségének viselése mellett, kivéve, ha az áttérés indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.

A vásárló a kellékszavatossági igény határidőben történő érvényesítése érdekében köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni a Szolgáltatóval a Szolgáltató Weboldalon megjelölt elérhetőségére küldött levél formájában. A hiba közlésén túl a vásárló köteles a szavatossági igényét is megjelölni. A szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl a kellékszavatossági jogok már nem érvényesíthetőek.

A termék átvételétől, illetve a szolgáltatás teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a vásárló számlával igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a vásárló köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

3. Termékszavatosság

A kellékszavatosság helyett a vásárló a termék hibája esetén a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben termékszavatossági igényt érvényesíthet. Termékszavatossági igényként a vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalkor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Termékszavatossági igényét a vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a vásárlónak kell bizonyítania. A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. A termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igény a gyártóval szemben érvényesíthető.

IV.       Ügyfélszolgálat, panaszügyintézés

A vásárló a megrendeléssel kapcsolatos bármilyen kérdését, észrevételét írásban a vasarlas@szokimondoka.hu e-mail címen jelezheti, valamint telefonon a +36206656199-es telefonszámon. A fogyasztói panaszok intézése írásban, illetve telefonon történik, a vasarlas@szokimondoka.hu e-mail címen, valamint a +36206656199-es telefonszámon.

A vásárló a Szolgáltatóval szemben felmerülő vitás ügyek (fogyasztói jogvita) egyszerű, gyors, bíróságon kívüli rendezése céljából békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A szolgáltató székhelye szerint illetékes békéltető testület a Budapesti Békéltető Testület, címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. emelet 310., levelezési címe: 1253 Budapest, Pf. 10.

V. A fórumok

A regisztrált Felhasználók jogosultak a nyilvános fórumok témáihoz hozzászólni. A Szolgáltató jogosult a közízlést, az üzleti érdekeit és a jogsértő hozzászólásokat törölni. A hozzászólások minden esetben a Felhasználók véleményét, álláspontját tükrözik, azok tartalmáért a Szolgáltatót nem terheli felelősség. A Felhasználó szavatolja, hogy az általa a Weboldalon közzétett tartalom harmadik személy jogát – így különösen személyhez fűződő jogát vagy szellemi alkotásokhoz kapcsolódó jogát – nem sérti. A Felhasználó teljeskörű és korlátlan helytállási kötelezettséggel tartozik a Szolgáltatóval szemben, ha bármely harmadik személy az általa közzétett tartalmakkal összefüggésben igényt támaszt a Szolgáltatóval szemben.

A Felhasználó időbeli és területi korlátozás nélküli felhasználási jogot enged a Szolgáltatónak arra, hogy az általa közzétett tartalmat a Weboldalon felhasználói tartalomként hozzáférhetővé tegye és archiválási céllal bármilyen adathordozón rögzítse. Felhasználó szavatolja, hogy a felhasználási engedély adására jogosult.

VI.)     Vegyes rendelkezések

A Szolgáltató kizárja a felelősségét minden olyan, a Felhasználók által közzétett tartalomért, amely jogszabályt, a jelen ÁSZF-t vagy bármely harmadik személy jogát vagy jogos érdekét sérti. Az ilyen tartalmakért közvetlenül a Felhasználók tartoznak felelősséggel. A Felhasználói tartalmak tekintetében a Szolgáltatót kizárólag mint közvetítő szolgáltatót terheli felelősség.

A Szolgáltató a Szolgáltatás folyamatos és hibátlan elérhetőségéért, hibamentes működéséért semmilyen felelősséggel nem tartozik, valamint a Szolgáltató nem felelős a rajta kívül álló okból keletkezett hibákért és ezek következményeiért (pl. hálózati meghibásodás, elérés kimaradása, bármilyen eredetű technikai leállás, szünet, mások által elhelyezett romboló alkalmazások vagy programok (például: vírusok, makrók vagy hacker tevékenységek). A Szolgáltató ugyanakkor köteles minden tőle elvárható intézkedést megtenni a Weboldal zavartalan üzemeltetése és a hibák mielőbbi elhárítása, orvoslása érdekében.

A Felhasználó teljeskörűen és korlátlanul köteles a Szolgáltató minden olyan kárát megtéríteni, amely a Felhasználó tevékenységével összefüggő okból keletkezett. A Felhasználó által megtérítendő kárnak minősül a valamely hatóság által jogerősen kiszabott bírság vagy a Szolgáltatóval szemben alkalmazott egyéb hátrányos jogkövetkezményből eredő kár, amennyiben annak kiszabására, illetve alkalmazására a Felhasználó magatartásával összefüggő okból került sor.

A SzóKiMondóka hírlevélre történő feliratkozás a regisztráció során, valamint a külön erre a célra kialakított szövegdobozban, az e-mail címet megadva lehetséges. A feliratkozott felhasználó a hírlevélben feltüntetett módon bármikor, jogkövetkezmények nélkül jogosult a hírlevélről leiratkozni.

A Felhasználó véleményének elküldésével – vasarlas@szokimondoka.hu e-mail címre – engedélyt ad a Szolgáltatónak a vélemény közzétételére a honlapon, Facebook oldalon, egyéb promóciós anyagon, nevének feltüntetésével.

A jelen ÁSZF alkalmazására és értelmezésére a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény és a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet rendelkezései az irányadók. A Felhasználók által megadott személyes adatok kezelése az Adatvédelmi Szabályzatban foglaltak szerint történik.

Budapest, 2014. október 27.

Hallottátok? Láttátok? Készségfejlesztő kategóriában az Ország Játéka lett a SzóKiMondóka 2017-ben!

Ezt a versenyt a Játéknet találta ki eredetileg abból a célból, hogy a karácsony előtti vásárlási lázban segítsen a szülőknek eligazodni a hatalmas kínálatban. Több kategóriában lehetett szavazni és egy szakmai zsűri is bírálta a játékokat. Bíztunk ugyan magunkban, de minket is meglepett az első hely, amit elnyertünk a szakmai zsűri döntése alapján.

Az már csak hab a tortán, hogy a közönségszavazatok díját is elhoztuk, ezt nyilván neked is köszönhetjük, hiszen itt is többször hirdettük a versenyt és a linkeket, ahol leadhattad ránk a szavazatodat. Tovább: